Copyright © hakcipta terpelihara

No part of this blog should be used for commercial purpose. Any party may reproduce or quote materials published with the condition that they are credited to irsukhairulnizam.blogspot.com thanks, sukhairul.







Saturday, November 13, 2010

Peristiwa Besar Tahun 2012 - sebagai peringatan agar kita sentiasa beribadat pada ALLAH

PERISTIWA BESAR TAHUN 2012 - Dipetik dari Facebook pada 13/11/2010

by Rafidah Shaharun on Thursday, November 11, 2010 at 11:57pm
Assalamuaikum Warahmatullahi Wabarakaatuh...

Di sini saya ingin coretkan sesuatu yang saya rasa mungkin kita berkesempatan melalaluinya, insyaAllah seandainya diizinkan Allah SWT. Setelah membaca beberapa artikel yg berkaitan dan dgn kejadiaan gunung berapi merapi saya rasa saya perlu berkongsi dgn sahabat sekalian. Maaf seandainya kalian sudah atau pernah membaca atau juga telah mengetahui mengenainya..Ianya adalah sebagai peringatan buat kita umat di akhir zaman..

Berdasarkan hadis dan kajian ulamak tahun 2012 berkemungkinan besar berlaku bencana alam yang megakibatkan banyak penduduk dunia kehilangan nyawa dan harta benda.Wabak penyakit banyak menular. Generasi manusia akan susut. Beliau menambah lagi kenyataan bahawa peristiwa 2012 itu adalah jangkaan tetapi tidak mustahil berlaku lebih awal. Nasihatnya supaya hidupkan zikir dalam diri masing-masing bermula sekarang. Sama ada percaya atau tidak terpulang pada diri masing-masing.

Hadis

1 Ramadan pada tahun 2012 jatuh pada 20 july hari jumaat,jadi 3 august 2012 bersamaan 15ramadan jatuh juga hari jumaat.Sama dengan hadis nabi berkenaani huru hara besar yang akan jadi pada tengah malam pertengahan bulan ramadan iaitu hari jumaat 15 ramadan di bumi ni yang akan mengejutkan semua orang yang sedang tidur, mengenai satu suara yang amat dahsyat akan kita dengar di langit,bukan kiamat tapi huru hara tersebut akan melenyapkan umat manusia di atas muka bumi ini sebanyak 2/3,yang tinggal cuma 1/3 shj.(yang NASA Amerika beritahupada 21-12-2012 planet X akan lintas ke bumi )Adakah kita semua ni tergolong dalam 1/3tu.......ALLAH sahaja maha mengetahui.. ......... .. cuba kita lihat hadis nabi kat bawah ni dankenyataan pasal huru hara 2012.

Nu'aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahwa Rasulullah saw. bersabda:
Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru-hara di bulan Syawwal...".
Kami bertanya: "Suara apakah, ya Rasulullah?"
Beliau menjawab: "Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jum'at, akan munculsuara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, paragadis keluar dari pingitannya, pada malam Jum'at di tahun terjadinya banyak gempa. Jika kamu telahmelaksanakan solat Subuh pada hari Jum'at, masuklah kamu ke dalam rumah kamu, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kamu, sumbatlah telinga kamu. Jikakalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah:"Mahasuci Al-Quddus, Mahasuci Al-Quddus, Rabb kami Al-Quddus!", kerana barangsiapa melakukanhal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa".

Kajian NASA

Untuk pengetahuan smua, sebuah planet bernama Nibiru atau planet x(olehNASA) sedang melengkapkan putaran orbitnya yang berlaku setiap 3600tahun. planet ini 100 kali ganda besar bumi dan sama besar dengan planetjupiter( musytari). dijangkakan pada 21/12/2012 planet ini akan memberikesan paling dahsyat kepada bumi dengan memutarkan kutub2 ke kedudukan terbalik( polar shifting) yang dijangkakan o NASA. bulan mei 2009 planet ini telah jelas kelihatan oleh semua pnduduk bumi..

Mereka mengaitkan peristiwa ini seperti yang pernah berlaku banjir besar zaman Nabi Nuh AS dahulu..planet ini tak menghentam bumi tapi tarikan gravitinya yang sangat kuat akan mengganggu bumi.ia hanya akan lalu di antara bumi dan matahari dimana kecerahannya berwarna kemerah-merahan seakan-akan anak matahari.(tanda besar kiamat? objek merah di langit kelihatan. AS dan negara2 barat lain sedang sibuk membuat persiapan menghadapi keadaan ini dengan membina beberapa penempatan sementara dibanjaran2 gunung lengkap dengan makanan yang mampu bertahan 3 tahunkerana dianggarkan 2/3 penduduk bumi akan lenyap. di norway misalnya mereka membina sebuah gudang menyimpan segala biji benih di sebuah bukit lengkap dengan ciri2 keselamatan dan dari ancaman bencana(rujuk paperbulan februari, kosmo, BH n lain2)

Kata2 RASULULLAH satu hari nanti bumi akan hancur dan satu zaman dipanggil back to ancient berlakudi mana segala teknologi pupus dan manusia akan kembali seperti zamanpurba, berperang dengan pedang cara kuno. jadi bersedialah kita umatislam...ALLAHHUAKBAR

Semoga perkongsian ni meningkatkan lagi ketakwaan kita kepada Nya dan kita seboleh mungkin memperbanyaakkan zikir dan ibadah sebagai bekalan...

Wallahu'alam...
Top of Form
Share
·
· 20 people like this.
·
o
لين Si Pipi Merah syukran jiddan kak raf atas pengkongsian ini.....“Katakanlah, “Tidak ada seorang pun di langit dan di bumi yang mengetahui perkara ghaib kecuali Allah.” (An Naml: 65)
November 6 at 10:41pm · 2 peopleLoading...
o
لين Si Pipi Merah Dan dalam ayat yang lain Allah subhanahu wa ta’ala menyebutkan (artinya):“Dan pada sisi Allah-lah kunci-kunci semua yang ghaib, tidak ada yang mengetahuinya melainkan Dia sendiri.” (Al An’am: 59)
November 6 at 10:42pm · 2 peopleLoading...
o
Rafidah Shaharun afwan dik...benar dil lynn..sesungguhnya ilmu kita terbatas dan hanya Allah Maha Mengetahui apa yg ada di langit dan di bumi...
November 6 at 10:51pm · 2 peopleLoading...
o
Nurin Humairah ALLAHHUAKBAR ...Ya Allah.. time kasih kak ats prkongsiannya..
November 6 at 10:58pm · 1 personLoading...
o
Noraini Ibrahim TQ so much Kak..good articles for sharing....
November 6 at 11:14pm · 1 personLoading...
o
Rafidah Shaharun afwan adikku...perkongsian yg x seberapa untuk kalian yg akk sayang...sharing is caring kan
November 6 at 11:30pm · 2 peopleLoading...
o
Nurin Humairah hehe btoi2 kak .syg akak jgak =)
November 6 at 11:31pm · 3 peopleLoading...
o
Nurani Ann alhamdulilllah....syukran ye fida..perkongsian ini... :)
November 7 at 12:45am · 2 peopleLoading...
o
Noraini Ibrahim syg akak n semua skali...:)
November 7 at 12:54am
o
Rafidah Shaharun afwan ayu...perkongsian bersam..sharing is caring n loving..noraini: sayang kalian rindu kalian juga...
November 7 at 1:09am · 1 personLoading...
o
Tengku Ahmad Syauqi subhanallah... syukran ya ukhti krn tag ana. marilah berlumba2 melakukan amal makruf.
November 7 at 3:33am · 1 personLoading...
o
Rafidah Shaharun afwan..benar akhi..muda bukan jaminan untuk kita lambat menghadapNya...sebenarnya dah lama nk kongsi artikel ni, alhamdulillah akhirnya dpt juga saya berkongsi dengan semua untuk persediaan kita bersama..
November 7 at 9:47am
o
Balqis Humaira tp mngpa ade pndapt yg mngatakn bhw ini semua adalah propaganda yahudi...utk mnakut2kn org islam shj....
November 7 at 10:27am
o
Rafidah Shaharun wallahu'alam ukhti..tp bukan kerana propaganda sekali pon kita umat akhir zaman sepatotnya besedia kerana janji Allah ttg kiamat adalah benar...kita harus lihat sekeliling kita apa yg tgh berlaku..anataranya gemapa...
November 7 at 10:59am · 2 peopleLoading...
o
Amylean Ahmad Nordin AllahuAkhbar....,Alhamdulillah syukran ats prkongsian ni..., mudh2an kte diberi kekuatn tuk lbh mendekatiNYA....mohon izin tuk share..,
November 7 at 12:20pm
o
Fairose Banu ini semua ujian Allah kepada hambanya.
November 7 at 12:35pm
o
Rafidah Shaharun silakan amylean...
November 7 at 11:27pm
o
Azharudean Hisham syukran RS.. sama2lah berjuang, berjihad di jalan Allah..
November 8 at 2:19pm · 2 peopleLoading...
o
Rafidah Shaharun afwan ustaz..insyaAllah..
November 8 at 6:58pm
o
Ana' Muslimah insyaAllah..syukran ukhti perkongsian dan peringatannya..
November 9 at 4:09pm · 1 personLoading...
o
Rafidah Shaharun sama2 lah kita saking ingat mengingati..sebarkan dakwah n ilmu Allah di fb ni...mudah2an kita mendapat berakah dan redha Allah..
November 9 at 8:39pm
o
Mohamad Faizal saya pun sudah mengkaji sedikit ttg hadis yg diriwayatkan oleh Nuaim bin Hamad berkenaan,, hadis itu sebenarnya sangat lemah (dhaif) malah ada yg mngatkan ia adalah hadis palsu, berkaitan tragedi 2012 itu, jika ia merupakan bukti saintifik yg benar boleh jadi ia akan terjadi tetapi tidaklah tetap dgn tarikh 21.12.2012 seperti yg diramalkan,, apapun mempertingkatkan keimanan itulah jalan terbaik,, Wallahualm
Thursday at 10:09pm · 1 personLoading...
o
Rafidah Shaharun na'am..ader juga sahabat ana berkata begitu..tp nawaitu ana dgn perkongsian ini kita dpt lihat impak positive..sesungguhnya kita umat akhir zaman di mana kiamat semakin hampir dgn kita..semoga dgn perkongsian ini kita mampu membuat persediaan sebelum kita menghadap Pencipta seluruh alam..wallahu'alam..
Thursday at 10:16pm
o
Radzi Amiruddin http://bin-sahak.blogspot.com/2009/08/hadith-tentang-teriakan-dalam-bulan.html

copyright © irsukhai2010

No comments:

Post a Comment